Saturday, October 6, 2012

Set Berpantang @ Nak pilih yg mana satu???

Pengalaman berpantang adalah antara pengalaman yg berharga buat mereka yg bergelar ibu. Teringat saya waktu berpantangkan Auni, ye lah anak sulong. Memang mcm2 perasaan ni, happy, teruja dan kdg2 stress haha... stress tu bila mak pakaikan bengkung, haih punyalah seksa tapi redah je sbb saya tahu itu untuk kebaikan saya. Bagi ibu2 yg akan menghadapi waktu berpantang especially anak sulong, mesti dah recce2 set berpantang yg akan digunakan dlm tempoh berpantang. Apakah keutamaan anda dlm memilih SET BERPANTANG ni??? Bagi saya bila saya pilih set berpantang saya akan pastikan ia menepati 6 perkara dibawah.

6 CIRI YG PERLU ADA DLM SET BERPANTANG

  1. Ianya SELAMAT & TIDAK MEMBERI SEBARANG KESAN KEPADA IBU DAN BAYI. Maksudnya ianya tidak mengganggu kesihatan ibu, pengeluaran susu atau kesihatan bayi.
  2. Ianya BOLEH DITERUSKAN WALAUPUN BAYI MENGALAMI "KUNING". Kebanyakan set berpantang perlu diberhentikan pengambilannya terutama jamu, sbb jamu tu akan buat kuning tu jadi semakin teruk.
  3. Ianya mestilah MEMBANTU BADAN IBU MERASA SIHAT, BERTENAGA & TIDAK MUDAH LETIH sbb selepas bersalin badan ibu berada pada tahap lemah, ibu juga perlu tenaga utk melayan kerenah bayi yang berjaga malam dan juga menyusukan bayi.
  4. Ianya mestilah MEMBANTU PROSES PENYEMBUHAN LUKA bersalin dengan cepat.
  5. Ianya mestilah MEMBANTU ANDA LAWAS & TIDAK SEMBELIT. Ini penting kerana sembelit menyebabkan luka jahitan anda lambat baik.
  6. Ianya MEMBANTU MENGHASILKAN SUSU DGN CEPAT. Ini sangat penting kerana susu ibu satu2 makanan yg terbaik utk bayi. Bonus juga buat ibu2 yg mempunyai susu yg banyak, boleh jimat dan blh cepat kurus sbb byk kalori dibakar semasa proses penyusuan.
Kepada bakal2 ibu yg sedang mencari-cari set berpantang, pastikan anda tahu apa yg anda inginkan agar tempoh berpantang anda dapat dilalui dengan sihat, gembira, segar dan tenang.

Persoalannya, mana nak dapat set berpantang yg ada ciri2 diatas?? Jgn risau dengan SET BERPANTANG dari Shaklee anda akan berpuas hati.

Berikut saya sertakan testimoni mereka2 yg berpantang dengan set ni.







































Macamana?? Teruja tak dgn testimoni ibu2 ni. Saya teruja dan sangat gembira sbb mereka mendapat manfaat. Jadi sekali lagi pesan saya, buatlah pilihan yang tepat.

Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, sila hubungi sayaaniszzddin@gmail.com | SMS/WhatsApp 012-6088399 | add saya di FBanisvitashop untuk konsultasi percuma & LIKE fanpage anisvitashop untuk tips kesihatan/kecantikan.

*Penafian:   Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 

Salam Ceria,
Aniszzddin

No comments:

Post a Comment