Monday, July 2, 2012

Vitamin C @ promosi July!

Jom Cantik, Ceria dan Cergas dengan vitamin C! Erm kenapa saya kata vitamin C boleh buat kita jadi cantik, ceria dan cergas???? Ok saya ada alasan saya sendiri sebab saya dah amalkan vitamin C ni selama 6 bulan dan memang saya dapat hasil yang memuaskan. 

Cantik - Paras rupa anugerah Allah dan cantik itu subjektif. Semua orang ada citarasa yang berbeza. Cantik yang saya dapat dengan mengamalkan Vitamin C ni ialah dari segi kulit wajah sbb kulit dan tak kusam dan mulus jer sbb salah satu gfungsi vitamin C ialah untuk mencantikkan kulit.

Ceria - Bila kulit muka cantik dan bersih saya rasa yakin. Sebab tu ada fakta mengatakan wanita cantik mempunyai keyakinan diri yang tinggi. ( ni secara amnya bukan saya kata saya cantik eh..... hihi). Saya bukan lah jenis yang banyak jarawat tapi sebelum ni mmg kulit muka kusam tapi selepas amalkan vitamin C selama 2 bulan dah nampak hasilnya. Alhamdulillah! Dan sebab tu saya sentiasa ceria sbb yakin.

Cergas - Bila kita sentiasa ceria, ia akan menjana caj2 positif yang akan membuatkan anda sentiasa cergas sbb penuh dengan energy. Sebab tu bila husband puji kita lepas tu suruh tolong buatkan air laju jer buat sbb masa tu kita tgh happy (ceria) dan walaupun penat ada jer tenaga nak buat air tu sbb full of energy.

Ok, itu perkongsian saya dan pendapat peribadi saya tentang kebaikan vitamin C ni. Sekrang saya kongsikan kebaikan 2 vitamin C kepada tubuh badan kita.

Kebaikan Vitamin C.

Vitamin C terkenal sebagai antioksidan yang kuat, pelindung sel yg efektif dan perangsang sistem imun.  Ia memainkan peranan yang penting dalam pengeluaran kolagen, yang merupakan tisu penghubung yang memegang tulang bersama-sama. Vitamin C juga membantu melindungi tubuh daripada virus dan alahan. Selain itu, ia merendahkan tahap kolesterol dan membantu penyerapan zat besi.  Tambahan pula, ia membantu dalam pengeluaran hemoglobin dan sel darah merah, mempercepatkan penyembuhan luka dan mengekalkan kesihatan gusi dan gigi. Vitamin C boleh didapati dalam buah-buahan segar, beri, tomato, brokoli, lada hijau, sayur-sayuran dan kentang. Cadangan pengambilan harian vitamin C adalah 90mg dan maksimum 2000mg. 

Vitamin C pilihan saya adalah Shaklee Sustained Release Vita-C™ 500mg berupaya memberikan perlindungan berkekalan, jam demi jam dengan menggunakan sistem perlepasan berkekalannya.Kandungan Vitamin C yang tinggi dalam menyalurkan Vitamin C yang menyamai kandungan satu setengah biji buah oren untuk setiap jam selama lima jam.

Jom dapatkan vitamin c dari saya, ada promosi bulan julai ni!




Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, sila hubungi sayaaniszzddin@gmail.com | SMS/WhatsApp 012-6088399 | add saya di FBanisvitashop untuk konsultasi percuma & LIKE fanpage anisvitashop untuk tips kesihatan/kecantikan.

*Penafian:   Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 

Salam Ceria,
Aniszzddin



No comments:

Post a Comment