Monday, July 2, 2012

Kalsium @ Penting untuk Ibu hamil & Ibu menyusu!

Saya seorang ibu yang masih menyusukan anak. Saya juga mengamalkan minum susu untuk memastikan keperluan kalsium mencukupi. Saya yakin ramai ibu2 diluar sana mengalami sakit pinggang atau sakit gigi ketika hamil dan menyusukan anak kan??? Berdasarkan pengalaman saya minum susu sahaja tidak mencukupi. Ibu2 yang mengandung memerlukan kira 1100 mg kalsium manakala ibu2 yg menyusukan bayi mereka pula memerlukan sebanyak 1200 mg kalsium sehari. Oleh itu saya mengambil keputusan untuk mengambil supplement kalsium untuk memastikan saya mendapat cukup kalsium untuk kesihatan saya dan anak saya. 

Umur (tahun)
Keperluan kalsium dalam mg
8 - 11
900
12 - 15
1000
16 - 18
800
19 - 54
800
melebihi 54
1000
Mengandung
1100
Menyusu bayi
1200

Supplement kalsium pilihan saya ialah, Shaklee Ostematrix yang membekalkan, 1000 mg (100%DV) unsur kalsium daripada sumber2 yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alal semulajadi, 400 mg (100%DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya, 400 IU (100%DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium. Ostematrix adalah kaplet bersalut yang mudah ditelan. Untuk mendapatkan hasil yang optimum saya ambil 2 biji dua kali sehari selepas makan dan sebaik2nya diambil bersama susu agar memudahkan diserap oleh badan.


Jangan pandang remeh tentang kesihatan gigi dan tulang. Mulakan sekarang. Jangan tunggu sampai dah sakit baru nak bertindak sebab mencegah itu kosnya jauh lebih murah dari mengubati. 

Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, sila hubungi sayaaniszzddin@gmail.com | SMS/WhatsApp 012-6088399 | add saya di FBanisvitashop untuk konsultasi percuma & LIKE fanpage anisvitashop untuk tips kesihatan/kecantikan.

*Penafian:   Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 

Salam Ceria,
Aniszzddin





No comments:

Post a Comment